MIRIS EGEJA

Kada nešto zaista želiš to ti se kad-tad i ostvari. Tako mi se i ukazala prilika da me pozovu na ovo krstarenje koju nisam smela nikako odbiti.

Veseli i puni energije smo krenuli na put baš na najveći hrišćanski praznik, Uskrs. Put od Beograda do Atine koji smo brzo prešli uz sjajne i veoma profesionalne vozače, bio je ispunjen smehom i dobrom atmosferom

Stigli smo do Atine, u luku Pirej u ranim jutarnjim časovima. Bolje da mi čekamo brod jer brod nas sigruno čekati neće. Brod Celestyal Majesty je već bio usidren u luci. Morali smo sačekati da se gosti koji završavaju svoje putovanje iskrcaju kako bi mi mogli da uđemo na brod.

Ukrcavanje na brod izgleda ovako:

Na samom ulazu dobijamo raspored po kabinama. Na trakama za kofer pišemo broj kabine. Vrši se kontrola prtljaga na pokretnoj traci i preuzimaju stvari od brodskog osoblja…

Pult izgleda kao recepcija sa desetinom radnika koji primaju putnike na brod, uzimaju nam pasoše, slikamo se kako bi dobili karticu za brod koja će biti naš jedini lični dokument sa kojim ćemo ploviti sve ove dane.

Sve me podseća na putovanje avionom jer je procedura slična ili ti ista.

Odmah na samom ulazu na brod, dobijamo dnevni raspored sa aktivnostima na brodu i satnicama iskrcavanja i ukrcavanja tog dana.

Pošto nam kabine nisu bile još spremne, svi u grupi odlazimo na 10-ti sprat gde uživamo u pogledu na Pirej ispijajući kafu na samoj palubi broda.

Posle izvesnog vremena obaveštavaju nas da su kabine spremne. Odlazimo do naše kabine ispred koje nas koferi već čekaju i tu avantura može da počne

Sa obzirom na to da je na svakom krstarenju obavezna vežba spasavanja u nepredviđenim situacijama, dobijamo obaveštenje da je vreme da prođemo obuku. Obuka je obavezna za sve goste, u slučaju da neko preskoči obuku sutradan ima popravni jer svako od putnika mora biti evidentiran da je prošao istu.

Prvog dana posetili smo ostrvo Mikonos. To je bila prva prilika da Vidimo kako funkcioniše iskrcavanje kada se brod usidri negde na moru dalje od kopna. Malim čamcima se prevoze gosti do obale. Već iz čamca Uživamo u prizorima koje pruža ovo malo ostrvo i njegov istoimeni grad.

Ostrvo ima puno restorana, kafića, veselih turista i gostoprimljivih domaćin. Ulice su kao u lavirintu, a kućiće sve okrečene u belo plavu i crvenu boju stvaraju fantastičnu atmosferu na ovom ostrvu. Zaključujem Mikonos zaista jeste mondensko mesto sa opravdanim razlogom.

Najznačajnija atrakcija ovog ostrva jesu 7 vetranjača okrenute ka moru. Mogu se videti na svim razglednicama, brošurama, prospektima…

Nakon obilaska ostrva iskroristili smo ostatak slobodnog vremena da Uživamo u dobrom grčkom vinu na samoj obali mora u veoma popularnom delu nazvanog Mala Venecija koje čini niz elegantnih kućica smeštenih duž same obale. Ovo romantična četvrt se sa razlogom tako i naziva jer more bukvalno zapljuskuje obalu samih kuća, restorana, kafića… Predstavlja upečatljiv simbol ovog mesta. Odavde se može posmatrati najlepši zalazak sunca.

mikonos olimpia travel

Posle provedenih 4 sata na predivnom ostrvu ukrcavamo se nazad na brod.

Svake večeri u glavnoj pozorišnoj sali se održavaju različiti show programi (zabavnog karaktera)… Takođe za zabavu ima još nekoliko kafića, diskoteka, barova, restorana….

Brod nudi bogat dnevni a i noćni život. Čini mi se kao da nikad ne spava…

Brod Calystal Majesty izgrađen je 1992. godine a potpuno renoviran 2017. godine. Dužina broda je 207 metara i može da primi 1460 putnika. Poseduje 9 putničkih paluba.

krstarenje olimpia travel

Drugog dana je predviđen odlazak u Kušadasi.

Kada se stigne u Kušadasi prvo što se osetiti je miris cimeta iz poslastičarnica kojih ima na svakom koraku. Iako se baklave, tulumbe i razna slatka peciva mogu naći i kod nas, taj autentični miris ipak nas podseća i vezuje za Tursku i orijent.

Odlazimo do poznatog antičkog grada Efesa. Zahvaljijući izvrsnom vodiču ova poseta je imala poseban doživljaj.

Prepodnevni program obilaska Kušadasija se završava, vraćamo se na brod i nastavljamo put do ostrva Patmos.

efes olimpia travel
efes turska olimpia travel

Dok brod pristaje u malu luku na osrtvu Patmos, pažnju nam privlači veliki kompleks manastira na samom vrhu ostrva. Manastir je posvećen najvoljenijem Hristovom apostolu Svetom Jovanu. Odlazimo do njega, upoznajemo se sa pričom samog ostrva i detalja vezanih za velika dešavanja baš na ovom ostrvu. Ovo je jedino mesto u Evropi gde se javio gospod Isus Hrist i to baš svom učeniku Svetom Jovanu.

Ostrvom dominiraju prepoznatljive bele kućice karakteristične ovoj grupaciji ostrva a sam centar grada Hora prepun je raznih poslastičartnica, kafića, radnjica… Pravimo mali predah, da popijemo pravi grčki frape i osetimo duh ovog ostrva.

patmos olimpia travel

Grad Rodos svakako zaslužuje da bude na mapi ove divne ture. Posećujemo ga trećeg dana i sa razlogom za njega je izdvojen skoro ceo dan. Stari grad koji je tik uz luku reklo bi se na idealnom mestu jer za veoma kratko vreme može da se stigne u centar dešavanja.

Sa obzirom na to da vremena imamo do poslepodne, šetamo lagano i razgledamo lepote ovog ostrva. Nadoknađujemo sve ono što nismo uspeli prethodnih dana. Sedimo u pravom grčkom restoranu, pričamo sa prodavcima, uživamo u mediteranskoj klimi….

Tokom svakog krstarenja krstarenja gostima je na raspolaganju takozvano gala veče sa kapetanom. Svi putnici se oblače svečane toalete, odlaze do prostora gde je predviđeno slikanje sa kapetanom i upoznavanje sa najznačajnijom posadom broda.

krstarenja olimpia travel

Četvrtog dana odlazimo do Krita, mesto Heraklion. Grad luka. Kako smo kročili na tlo ovog grada, ugledali smo u daljini open bus, sedamo u njega kako bi za veoma kratko vreme videli najvažnije znamenitosti grada. Vožnja traje taman toliko do našeg povratka na brod.

santorini olimpia travel

U poslepodnevnim časovima stižemo do najatraktivnije destinacije ove ture Santorinija.

Zbog svoje lepote i razvijenog noćnog života, Santorini predstavlja jedno od najpoznatijih i najposećenijih turističkih odredišta u Grčkoj

Pošto brod pristaje blizu Fire, uzimamo kombi prevoz kako bi se brzo prevezli do Oia. Uživamo u najslikovitijem mestu na svetu. Vremena imamo toliko da prođemo glavnim uličicama i na kratko osetimo atmosferu ovog ostrva. Vraćamo se u Firu tu provodimo još neko vreme do ukrcavanja na brod.

Na svakom krstarenju stvari /koferi se predaju posadi veče pre iskrcavanja. Takođe dobijamo obaveštenje kada se vraćaju pasoši na recepciji. Obavljamo sve formalnosti i odlazimo do kabine da se spakujemo, ostavljamo najbitnije stvari za sutra. Pakovanje je bilo ekspresno jer je u pozorišnoj sali priređen kabare. Puno pesme i igre učinilo je ovo veče veoma zabavnim.

Zahvaljujem se našim poslovnim partnerima Supernova travel i sjajnoj ekipi Darku, Neveni, Sandri i Tamari

Ovo je zaista bilo jedno od mojih najlepših putovanja.